«Майстерня митця…»

«Майстерня митця…»

Творча зустріч з Миколою Ластовецьким!

 

«Ми завжди з великою вдячністю

згадуємо своїх вчителів,

але ще приємніше мати змогу розказати

про свого вчителя в його присутності»

 

Саме такими проникливими словами відкрила цю важливу творчу подію Оксана Рудавська – музикознавець, викладач, голова циклової комісії відділу теорії музики, одна з координаторів даного проекту. Перейнявши естафету, юні студенти-теоретики із великим захопленням, емоційним піднесенням і надзвичайною гордістю «гортали сторінки» щасливої творчої біографії відомого композитора, заслуженого діяча мистецтв України, члена НСКУ, лауреата міжнародної премії ім. С. Гулака-Артемовського, доцента кафедри музикознавства та фортепіано Інституту музичного мистецтва ДДПУ ім. І. Франка, викладача музично-теоретичних дисциплін ДМФК імені В.Барвінського, музикознавця та музично-громадського діяча – Миколи Ластовецького. Із належним музикознавчим підходом, майбутні науковці простежили європейські корені композиторського стилю Миколи Адамовича. Сягаючи глибин славної чеської школи на чолі з видатним Антоніном Дворжаком і через послідовників Вітезслава Новака та безпосередньо Романа Сімовича ми знаходимо те відлуння у композиторському письмі Ластовецького, одного з яскравих представників галицької композиторської школи.

Однак, серед різних жанрів симфонічної, вокально-симфонічної, камерно-інструментальної, вокальної, хорової та театральної музики Миколи Ластовецького, одне з центральних місць займає фортепіанна творчість. Вона представлена сонатами, прелюдіями, варіаціями, рондо, поемами, сюїтами, концертною фантазією та унікальними програмними дитячими мініатюрами. Загалом фортепіанна музика композитора налічує більше 300 творів, які укладені автором у п’ять зошитів «Фортепіанних п’єс для дітей та юнацтва».

Надзвичайно влучну характеристику цих творів знаходимо у вислові Ніни Дикої – доц. ЛНМА ім. М. Лисенка: «Фортепіанні п’єси для дітей і юнацтва» – це сфера відтворення психологізму характерів і вчинків, емоційного і духовного світовідчуття людини, філософських роздумів, де виразно простежується феномен багатовимірності синтезу «фольклорного – індивідуального – сучасно-експериментального».

Також варто зауважити, що музика Ластовецького завжди мала успіх, як серед слухачів, так і серед виконавців, несучи в собі потужну енергію щирих відчуттів та почуттів автора. «Театральний романс» і «Ліричний наспів», «Подільський танець» і «Казка на добраніч», «Сумний настрій» і «Маленька дума» – улюблені п’єси з циклу «Дитяча мозаїка» першого зошита, а ще два Канони з циклу «П’ятнадцять поліфонічних п’єс-канонів на теми українських народних пісень» із п’ятого зошита, вкотре прозвучали в стінах рідного коледжу, проте у новому виконанні.

Достойним та логічним обрамленням фортепіанної музики Миколи Ластовецького постали п’єси композиторів-жінок. Розпочала концерт-зустріч мініатюра молодої талановитої композиторки та викладачки коледжу – Марії Гев, із символічною назвою «Настрій», задавши відповідний тон творчого спілкування, а своєрідним епілогом послужила мініатюра «Лемківська», що належить перу знаної української композиторки – Богдани Фільц.

Творча зустріч відбулася завдяки тісній співпраці двох відділів коледжу – концкласу та камерного ансамблю і теорії музики, за підтримки її очільників та викладачів: Дарії Павлик, Лариси Соловей, Оксани Рудавської з ініціативи Зоряни Лельо. Музикознавчий супровід провадили студенти другого курсу відділу теорії: Марія Кісіль, Діана Лящук, Анастасія Гарасим та Яна Боліжевська. Музику Миколи Ластовецького і не тільки репрезентували: Рома Скригунець, Тетяна Бабій, Вікторія Криворучишак, Соломія Піндер, Владислав Петруняк, Анастасія Сушайло, Анна Наум, Ірина Дідик, Вікторія Скробач, Яна Ляхович, під керівництвом досвідчених викладачів: Дарії Павлик, Любові Пагути, Надії Рудавської, Олександри Панкевич, Віри Бурої і Тетяни Фойдер.

Доречно буде нагадати, що свою плідну композиторську діяльність Микола Адамович вдало поєднував із відповідальною адміністративною посадою, протягом тридцяти років очолюючи даний навчальний заклад і ставши своєрідним творчим «оберегом».

Творча зустріч, що відбулася у переддень зими, близько до завершення календарного року стала теплим відгомоном тісного тандему: композитор – виконавець – слухач, а також творчим підсумком надзвичайно плідної викладацької роботи та концертно-виконавської діяльності наших талановитих вихованців.

 

Зоряна Лельо,

викладач ДМФК ім. В. Барвінського